نحوه بیزینس پروفایل و ایجاد دکمه کانتکت (contact) اینستاگرام

چند وقت پیش خبرهایی در رابطه با احتمال اضافه شدن قابلیت جدیدی به اینستاگرام منتشر شده بود. این قابلیت مربوط به ایجاد اکانت یا حساب‌های کاربری تجاری می‌شد که با نام اختصاصی بیزینس پروفایل (Business Profile) معرفی می‌شدند. هم اکنون این ویژگی توسط کاربران اینستاگرام قابل استفاده است، اما به منظور استفاده از آن باید حتما حساب اینستاگرام شما با حساب فیسبوک‌تان در تعامل باشد. دقت داشته باشید که شما حتما باید در صفحه فیسبوکی که آن را به بیزینس پروفایل (Business Profile) اینستاگرام‌تان وصل می‌کنید ادمین (Admin) باشید. در ادامه مراحل دقیق تغییر اکانت اینستاگرام به بیزینس پروفایل (Business Profile) و گذاشتن دکمه های کانتکت (contact) را به شما عزیزان آموزش می‌دهیم، بنابراین با نیلو پنل همراه باشید.

اکانت تجاری یا بیزینس پروفایل اینستاگرام چیست؟

قبل از شروع آموزش شما باید بدانید که اکانت تجاری اینستاگرام یا همان بیزینس پروفایل چیست؟ صفحه بیزینس پروفایل در اینستاگرام برای افزادی کاربرد دارد که قصد انجام کارهای تجاری دارند. در واقع اکانت تجاری به درد بیزنس‌ها، شرکت‌هایی می خورد که می خواهند از اینستاگرام کسب درآمد کنند. همچنین با تجاری کردن صفحه اینستاگرام خود، شما می توانید به امکانات جالبی که اینستاگرام برای مدیریت هر چه بهتر مشتریان و در نتیجه فروش بیشتر محصول خود، دسترسی داشته باشید.

تبدیل اکانت اینستاگرام خود به بیزینس پروفایل (Business Profile) یا اکانت تجاری و کاری

انجام این عمل و تبدیل حساب کاربری شخصی اینستاگرام به یک بیزینس پروفایل (Business Profile) به راحتی قابل انجام است. به منظور انجام این عمل مراحل زیر را دنبال کنید:

 

Business Profile 1 182x300 - اکانت تجاری یا بیزینس پروفایل اینستاگرام چیست؟

 

ابتدا در حساب اینستاگرام خود وارد بخش پروفایل (Profile) شوید. در قسمت Account گزینه جدیدی با عنوان Switch to Business Profile را مشاهده خواهید کرد. این گزینه را انتخاب کنید.

 

 

Business Profile 2 168x300 - اکانت تجاری یا بیزینس پروفایل اینستاگرام چیست؟

 

 

با انتخاب گزینه Switch to Business Profile تصویری مانند تصویر فوق نمایش داده می‌شود که درخواست متصل شدن به صفحه فیسبوک برند شما را دارد. گزینه Log in with Facebook را انتخاب کنید و صفحه‌ای فیسبوک مربوط به برند تجاری خود را با حساب کاربری اینستاگرام‌تان همگام‌سازی نمایید. دقت داشته باشید که صفحه فیسبوک انتخاب شما باید صفحه‌ای باشد که خودتان ادمین (Admin) آن هستید. همچنین در نظر داشته باشید که شما تنها می‌توانید برای هر بیزینس پروفایل (Business Profile) اینستاگرام یک صفحه فیسبوک انتخاب کنید.

با انتخاب صفحه فیسبوک مورد نظرتان، اینستاگرام از شما سوالاتی در مورد اطلاعات مد نظرتان برای همگام‌سازی با بیزینس پروفایل (Business Profile) اینستاگرام می‌کند. به عنوان مثال شما باید در این بخش شماره تماس شرکت، شماره تماس بخش پشتیبانی مشتریان، آدرس ایمیل و برخی دیگر از مشخصات این چنینی را وارد کنید. با انجام این موارد بیزینس پروفایل (Business Profile) اینستاگرام کاربر فعال می‌شود و حساب کاربری یا اکانت وی به شکل زیر تغییر حالت پیدا می‌کند.

 

Business Profile 3 169x300 - اکانت تجاری یا بیزینس پروفایل اینستاگرام چیست؟

 

اضافه کردن دکمه Contact به اینستاگرام و قابلیت‌های آن

همانطور که مشاهده می‌کنید از نظر ظاهری تفاوت‌هایی مابین یک بیزینس پروفایل (Business Profile) یا اکانت کاری در اینستاگرام نسبت به پروفایل‌های معمولی وجود دارد. یکی از محسوس‌ترین این تفاوت‌ها مربوط به گزینه‌ای می‌شود که با عنوان Contact در کنار گزینه Edit Profile شما واقع شده است. با انتخاب این گزینه کاربران می‌توانند به سه قابلیت دسترسی داشته باشند. این قابلیت‌های Get Directions، Call و Email نام دارند و عملکرد هر یک از آن‌ها به شرح زیر است:

 

 Get Directions: با انتخاب گزینه  کاربر می‌تواند آدرس شرکت یا محل خدمات دهی شما را بیابد.

 Call: با انتخاب گزینه شماره تماس‌های پشتیبانی و خدمات‌دهی شرکت مورد نظر نمایان می‌شوند.

 Email: با انتخاب گزینه کاربر می‌تواند به آدرس ایمیل رسمی شرکت مورد نظر دسترسی یافته و بدین صورت با آن شرکت ارتباط مستقیم و رسمی‌تری را برقرار سازد.

 

Business Profile 4 169x300 - اکانت تجاری یا بیزینس پروفایل اینستاگرام چیست؟

 

بررسی و تحلیل عملکرد بیزینس پروفایل اینستاگرام | قابلیت Insights

گزینه جدید و جالب دیگری که در بیزینس پروفایل (Business Profile) اینستاگرام می‌توانید آن را مشاهده کنید، آیکونی است که در بخش فوقانی و سمت راست صفحه به شکل یک چارت یا نمودار نمایش داده شده است. این آیکون در کنار گزینه تنظیمات یا Settings که به شکل چرخ دنده ارائه شده موجود می‌باشد. بخشی که به آن اشاره داشتیم با نام اختصاصی Insights شناخته می‌شود. در این بخش اطلاعات جالبی از عملکرد بیزینس پروفایل (Business Profile) کاربر نمایش داده می‌شود.

Business Profile 5 169x300 - اکانت تجاری یا بیزینس پروفایل اینستاگرام چیست؟

 

دقت داشته باشید که امکان تغییر اکانت اینستاگرام از وضعیت بیزینس پروفایل (Business Profile) به اکانت معمولی هم وجود دارد. بدین منظور باید مجددا مراحل ابتدایی شرح داده شده در این مقاله را طی کرده و ابن یار گزینه Switch to Regular Profile را انتخاب کنید.

Business Profile 6 168x300 - اکانت تجاری یا بیزینس پروفایل اینستاگرام چیست؟

 

در بخش Insight بیزینس پروفایل (Business Profile) اینستاگرام خود می‌توانید به آمار مربوط به پست‌های خود دسترسی داشته باشید. این آمار به صورت یک اطلاعات جمعیتی ارائه می‌شود. نمونه‌ای از این آمار را در تصویر فوق مشاهده می‌کنید.

Business Profile 7 300x263 - اکانت تجاری یا بیزینس پروفایل اینستاگرام چیست؟

 

شما در بخش فالوورهای بیزینس پروفایل (Business Profile) اینستاگرام خود می‌توانید به آمار دقیق‌تری نظیر جنسیت فالوورهای خود، محل سکونت آن‌ها، میزان درگیری آن‌ها با بیزینس پروفایل (Business Profile) اینستاگرام شما و… هم دست پیدا کنید. همچنین امکان مشاهده کل فالوورهای بیزینس پروفایل (Business Profile)، جنسیت و سن آن‌ها هم به صورت نمودارهای آماری در اینستاگرام ارائه شده است.

 

Business Profile 8 169x300 - اکانت تجاری یا بیزینس پروفایل اینستاگرام چیست؟

 

جمع‌بندی

به طور کلی با ساخت بیزینس پروفایل (Business Profile) در اینستاگرام و اضافه کردن دکمه کانتکت (contact)، می‌توانید به قابلیت‌های جدید و جالب توجه متعددی دسترسی پیدا کنید. توصیه می‌کنیم که به منظور درک بهتر این قابلیت‌ها و آشنایی بیشتر با ویژگی‌های بیزینس پروفایل (Business Profile) در اینستاگرام حتما در صورت امکان یک حساب یا اکانت این چنینی ایجاد کنید و عملا قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدید آن را مشاهده نمایید.